Wednesday, May 25, 2016

B-Chopper – the time has come to "reveal the cards"!

Ранее опубликованные мной материалы о постройке моего мотоцикла B-CHOPPER были размещены с интервалом примерно в год. И теперь я буду выкладывать  продолжение моей работы уже с интервалом в два/три года. Этому способствовали различные причины, но всё это время мотоцикл продолжал строиться.
В начале каждой статьи я буду указывать дату описанных ниже материалов.
The materials about construction of my B-CHOPPER motorcycle which are earlier published by me have been placed with an interval approximately in a year. And now I will spread continuation of my work already with an interval in two/three years. It was promoted by various reasons, but all this time the motorcycle continued to be under construction.
At the beginning of each article I will specify date of the materials described below.  

10.02.2013
После того как основная часть рамы была сделана я начал примерку основных элементов которые могли обозначить силуэт будущего мотоцикла – передняя подвеска, колёса и бензобак.
After the main part of the frame was done I started fitting the main elements which could identify the silhouette of the future of motorcycle front suspension, the wheels and the gas tank.


Уже тогда мне хотелось сделать мотоцикл с достаточно маленьким дорожным просветом, но взятая за основу рама rigid HD не позволила мне сделать это в полной мере.
Even then, I wanted to make a motorcycle with a sufficiently small ground clearance, but together with the underlying rigid frame HD did not allow me to do so.


Первые фотографии сразу показали многое, что станет потом достоинством конструкции и недостатком.
The first pictures just showed a lot of what will become later the dignity of design and a disadvantage.


Так же я прекрасно понимал главное, что учитывают далеко не все строители чопперов это  - хорошо выглядящий мотоцикл с наездником и без него. Сколько раз я встречал очень качественно сделанные аппараты, превращавшиеся в самокаты  с сидящим  сверху "бегемотом".
As I understood the main thing, take into account that not all builders of choppers, this is a good looking motorcycle with a rider and without him. How many times have I seen a very well made machines, is converted to scooters with sitting on top of the "Hippo".


Особенно это касается людей ростом выше 170 см. И эти самые первые фотографии показали, что я выгляжу как "бегемот на велосипеде".
This is especially true of people taller than 170 cm And these first pictures showed what I look like "Behemoth on a bike".


Тем более что оппозитный двигатель не позволяет вытянуть ноги вперёд как у V - образных ДВС, что создаёт еще более сложную задачу. И важно учитывать индивидуальность именно того кто будет ездить на чоппере.
Только сейчас я понимаю что это одна из самых длительных процедур которая заняла у меня около года.

The more that the boxer engine does not allow you to stretch your legs forward as in a V - shaped internal combustion engine, which creates an even more difficult task. And it is important to take into account the individuality of the one who will ride on the chopper.
Only now I realize that this is one of the most time-consuming procedures which took me about a year.



Oh yeah sorry for my bad English.

No comments:

Post a Comment