Sunday, September 18, 2016

Old Pepper


Title: Old Pepper
Country: Russian Federation
Workshop: МОТОАРТЕЛЬ"МОТОАРТЕЛЬ" кастом-студия. (Russia, the city of Орёл)
Owner: Виталий "VITAMINAZ" МещаниновЕЩЁ ОДИН БОББЕР НИЖНЕКЛАП. ОБОЗВАЛ ЕГО "OLD PEPPER"
The original design: Ural m67-36, 1984 model year.
Engine: K-750M
Carburetors: К 68 У
Frame: Ural m67-36.
Wheel
Front: HD Sportster
Rear:  HD Sportster, modified under the rear gearbox.
Tire: Shinko E240
Front fork: Springer, completely homemade "МОТОАРТЕЛЬ" кастом-студия.
Gas tank: HD Sportster
Headlight:HD Sportster
Footsteps driver: HD Sportster
Saddle: "МОТОАРТЕЛЬ" кастом-студия.
Rear wing: "МОТОАРТЕЛЬ" кастом-студия.
Exhaust system: "МОТОАРТЕЛЬ" кастом-студия.

Рама переварена из стандартной плюс вилка спрингер, все работы по металлу - мастерская "Мотоартель".
Двигатель К-750М, 1968 года выпуска собран на колене от современного 750 урала, маховик и сцепление тоже оттуда же, поршни АТ 79.4 мм, импортные сальники и подшипники. Безконтактная система зажигания Вуфер NR-labs, катушка зажигания от cbr1100xx.
При постройке использованы детали от HD sportster.

Digested from the standard frame plus fork Springer, all metal work - workshop "МОТОАРТЕЛЬ".
Engine K-750M, 1968 collected on a knee from a modern 750 Ural flywheel and clutch also from the same, pistons at 79.4 mm, imported oil seals and bearings. Contactless ignition system Woofer NR-labs, ignition coil from a cbr1100xx.
In the construction used parts from a HD sportster.


Всех приветствую!
Нежданно негаданно я стал начинающим оппозитчиком.
До армии ездил немного на Днепре, свой мот был Иж.
После армии ездил на япах до 2012.
Сейчас решил вернуться к мотикам, но то, чего хотелось сейчас не потянуть.
Прошлой зимой как раз увидел фото бобра с мотором к750 "Дядя Боб", и так он запал в душу, что я решился на подобное.
Изначально планировал у тех же авторов заказать только вилку и собрать всё на свечной раме, но как говорится аппетит приходит во время еды))) и в итоге так же была заказана рама и сопутствующие работы.
Двигатель буду делать сам неспешно, в данный момент закупать запчасти по мере возможности.
На данный момент ходовка всё ещё в работе у мастера, но скоро уже отправится ко мне.

All welcome!
Suddenly out of the blue I became a novice opposition.
Before the army went a little on the Dnieper, the motorcycle was IZH.
After the army  on ride Japanese motorcycles to 2012.
He decided to return to motyka, but what I wanted now not to pull.
Last winter just saw a photo of the bobber with the motor K750 "Uncle Bob", and so he sunk into the soul that I decided to like.
Originally planned for those same authors to order just the plug and collect all the patterns on the frame, but as they say the appetite comes while eating))) and so ordered the frame and associated works.
The engine will do slowly, at the moment to buy parts whenever possible.
At the moment chassis still the master, but soon it will come to me.


Колёса это два задних от спортстера. Переднее без переделок, заднее дорабатывать под редуктор.
Резина shinko e 240 по 3700 за штуку.
Колёса обошлись в 30 т.р

Wheel is two rear from Sportster. Front, without rework, rework the rear under the gearbox.
Tires shinko e240 3,700 rub apiece.
The wheels cost 30 rub.


Кожух - является крышкой бардачка и закрывает тормозной цилиндр.
Ручная работа. Мотоартель.
Прообразом послужил глушитель Цундаппа.

The cover is the cover of the glove compartment and closes the brake cylinder.
Handmade -"МОТОАРТЕЛЬ"
Prototype was the muffler Zundapp.


Пока занялся сбором запчастей на двигатель: прикуплены поршни АТ 79.4 с кольцами SM, колено Волк 750 новое, маслонасос 750 (с импортными потрохами), шлицевой маховик и диски сцепления от 750.

While engaged in the collection of parts on the engine: pistons bought at 79.4 rings SM, knee Wolf 750 new oil pump, 750 (with imported giblets), slotted flywheel and clutch from a 750.


Заказаны подшипники, сальники и прокладки для сборки двигателя и вчера забрал железо из порошковой покраски.

Ordered bearings, seals and gaskets to assemble the engine yesterday and took the iron from powder coating.


Получил сегодня из Англии подшипники рулевой Pyramid Parts
Покупал на ебэе. Дошли за 10 дней!!!
Так что скоро начну ходовку собирать.
Так же куплены подшипники и сальники на двигатель. Как разберусь с переделкой картера на 12 вольт, начну и движком заниматься.
Поршневая уже расточена под АТ 79.4мм. 10 соток.
Направляющие в порядке, клапана и сёдла поправлены... Делал в "Механике"

Received today from England Pyramid Parts steering bearings
Bought on eBay. Came in 10 days!!!
So soon will begin chassis to collect.
Also bought bearings and seals on the engine. How to finished with alteration of the crankcase 12 Volt, starts and engine to do.
Piston already sharpen under at 79.4 mm. 10 acres.
The guides in the order the valve and seat are fixed... Done in "Mechanics"


Вилка на шарикоподшипниках. На каждую точку по два, т.е. всего восемь штук.

Fork on ball bearing. At each point two, ie a total of eight pieces.

No comments:

Post a Comment