Name: Black Horse
Country: Russia, the city of Kurgan.
Engine: KMZ Dnepr.
Owner: Sergey Solovarov, city of Kurgan.
http://vk.com/solovarovsv
The
motorcycle was conceived as something original. Was about 8 months since
December 2009, taking into account that I was engaged with him only on
weekends. This is the second bike that is going through my hands. I hope that
will continue.
The
frame was initially conceived only a biscuit. Made of pipes with a diameter of
32. I wanted to do something non-standard. Pre-frame was drawn in SolidWorks
(by the Way a very good thing and a great helper). Steering used tapered
bearings. The whole frame was cooked on the stocks. After preliminary seams
Rama was given the final seal welding of good experts.
The
engine from MT 10-36. Despite the fact that he spent 15 years in the garage,
the engine was more than alive. He further gutted, inspected, classified and
presented in the proper form. Special modifications were not carried out.
Before final Assembly the engine was polished and assembled in the right hands,
in the end, works like a clock. Box was also put in order. Since the place
under the Central air filter was cut and removed under the root on the box,
instead of air filters of zero resistance.
The rear
axle was also enumerated and installed 9-ka. Due to the fact that the rear rink
is wide enough, the question arose on the gimbal. The decision was taken as
follows: the engine is turned by 5-7 degrees, plus the drive shaft of the two
standard precast, and for damping shocks have installed the standard clutch
with slight modifications.
The
front rim was bought for a pittance in a collapsing Cup of Motorsport at the
Palace of pioneers. Rear rim 17 inch homemade, gathered according to the
technology described on the website oppozit.ru. Spokes standard uralovsky, just
been given away to the rolling of the thread and then trimmed to size. Tyre
size: front 21-90/90, rear 17-190/50. Both hub homemade, disc brakes. On all
wheels is Izhevsk hydraulics.
The first
motorcycle I've practiced in the manufacture of fork lever, so on this bike, I
decided to experiment with a parallelogram, were made from scratch from the
bars of diameter 20. Place the shock absorber perfectly took one back from the
Urals. Later, when the test ride was enough.
The tank
completely made by hand. Was made a sort of slipway on which features have been
welding and fitting. Fuel tank cap - cropped cap of the petrol tank of the
"classics" on top of which was pressed a brilliant Chinese Cup. Turned
out to be quite worth it. The volume is not exactly measured, but not less than
15 litres is for sure.
The
handlebars and mufflers were purchased from the Demons of mind. From mufflers
just for fun. the sound is simply magnificent. At low speed quiet, but costs
will be added to the trigger and you see what a real exhaust.
The
painting was entrusted to Alex (the Mechanic). Since the engine from the
Dnieper river, in the coloring decided to add those white stripes are present
on the Dnieper standard.
The
electrician was entrusted to another Alex (Student). The wiring was trying to
minimize and left only the most necessary: Spotlight front, rear, stop signal.
The battery is the seat glove box and the relay. Headlight is a search light
from the "cops". Tail light completely improvised on the LEDs.
Rear
wing from K-750 modified and extended.
The
result was a very beautiful motorcycle. who confidently holds the road, draws
the attention of passers-by and even very original.
Winner Custom Forum 2010 in the category "Russian custom"
Sergei Solovarov with motorcycle "Black Horse" - the city of Kurgan.
http://kactom.ru/foto_Kurgan1.htm
Черная лошадка
Мотоцикл задумывался как нечто оригинальное. Собирался в 8 месяцев с декабря 2009 года, учитывая что занимался я с ним только по выходным. Это второй мотоцикл, который собирается моими руками. Надеюсь что будет продолжение.
Рама с самого начала задумывалась только сухарь. Изготавливалась из трубы диаметром 32. Хотелось сделать что то нестандартное. Предварительно рама рисовалась в SolidWorks (Кстати очень хорошая штука и отличный помощник). В рулевой использованы конические подшипники. Вся рама варилась на стапеле. После предварительных швов рама была отдан на окончательную обварку хорошим специалистам.
Двигатель от МТ 10-36. Несмотря на то что он пролежал 15 лет в гараже, двигатель оказался более чем живой. Далее он распотрошен, осмотрен, перебран и приведен в подобающий вид. Особых доработок не проводилось. Перед окончательной сборкой двигатель был отполирован и собран правильными руками, в итоге работает как часы. Коробка тоже была приведена в порядок. Так как место под центральный воздушный фильтр было срезано и убрано под корень на коробке, вместо этого установлены фильтры нулевого сопротивления.
Задний мост также был перебран и установлена 9-ка. Ввиду того, что задний каток достаточно широкий, встал вопрос по кардану. Решение было принято следующее: двигатель повернул на 5-7 градусов, плюс карданный вал сборный из двух стандартных, причем для гашения ударов была установлена стандартная муфта с небольшими доработками.
Передний обод был куплен за гроши в разваливающемся кружке мотоспорта в дворце пионеров. Задний обод на 17 дюймов самодельный, собирался по технологии описанной на сайте oppozit.ru. Спицы стандартные ураловские, просто были отданы на прокатку резьбы и потом обрезаны до необходимого размера. Размер покрышек: передняя 21-90/90, задняя 17-190/50. Обе ступицы самодельные, под дисковые тормоза. На всех колесах стоит Ижевская гидравлика.
На первом мотоцикле я практиковался в изготовлении рычажной вилки, поэтому на данном мотоцикле я решил поэкспериментировать с параллелограммом, изготавливалась с нуля из прутка диаметром 20. Место амортизатора прекрасно занял один задний от Урала. Позже при испытаниях покатушках его хватало с лихвой.
Бензобак полностью сделан вручную. Был сделан своего рода стапель на котором происходила сварки и подгонка. Крышка бензобака - обрезанная крышка от бензобака «классики» поверх которого был запрессован блестючий китайский стаканчик. Получилось достаточно симпатишно. Объем точно не замеряли, но не меньше 15 литров входит точно.
Руль и глушители были куплены у Демонов спокойствия. От глушителей просто балдею...звух просто офигенный. На малых оборотах тишина, но стоит приложится к гашетке и ты понимаешь что такое настоящий выхлоп.
Покраска была доверена Алексею (Механик). Так как двигатель от Днепра, то в раскраску решили добавить те белые полосы которые присутствуют на стандартных Днепрах.
Электрика была доверена другому Алексею (Студент). Проводку старались минимизировать и оставляли только самое необходимое: Фара передняя, задняя, стоп сигнал. Акаммулятор расположен подседельном бардачке, там же и релюшка. Передняя фара это поисковый фонарь от «мента». Задний фонарь полностью самодельный на светодиодах.
Заднее крыло от К-750 доработанное и расширенное.
В итоге получился очень прекрасный мотоцикл. который уверенно держит дорогу, обращает на себя внимание прохожих и очень даже оригинальный.