Sunday, March 26, 2017

Pure Russian Sex?


Чисто Русский Секс?
Sex with a Soviet boxer motorcycle!
Для тех кто любит по жёстче. For those who like it rough.

Ох, какая же это «больная мозоль» или – кровоточащая рана! Надо сказать, что этот вопрос  или целая тема мучает меня очень давно.  Но дать себе ответ на него я хотел гораздо позже, чтобы как говориться проверить «на себе». По своей натуре я постоянно пытаюсь найти где собака зарыта,  и эти поиски всегда выходили мне «боком». И с течением времени мне стал уже не так нужен и интересен этот поиск. Но прочитав одну статью под названием «Отечественный кастом – странный предмет, строить его - хочешь, а ездить на нем – нет!» Всё что накопилось за многие годы, будто начало вырываться наружу. Так вот хочется выразить своё мнение.
Oh, what a "sore spot" or a bleeding wound! I must say that this question or a subject tormented me for a very long time. But give yourself the answer I wanted, much later, to as they say check "on itself". By nature I am constantly trying to find where the Shoe pinches, and these searches always left me "sideways." And over time I became not so interesting this search. But after reading an article called "Russian custom – a strange thing build it - yes, ride it – no!" All that has accumulated over many years, though beginning to break out. So I would like to Express my opinion.

И у всего этого ноги растут из:
Причин тут много. Во первых, многолетняя государственная политика СССР сделала своё дело. Те же ИМЗ (Ирбитский мотоциклетный завод) постоянно модернизировали свои машины, начиная с того как страна очухалась после военного времени и вопрос выживание уже не стоял. Хотели для людей что то сделать лучше, удобнее, современней. Но государственные мужи всё пресекали на корню – «Не нужен советскому человеку, комсомольцу, колхознику – быстрый, манёвренный, удобный и лёгкий М – 52 куда он будет на нём ездить? Асфальтированных дорог в стране не много, и советский человек - трудяга он постоянно с собой возит сено, картошку, поросят, вилы, лопаты которые можно погрузить в коляску и т.д.  Зато пересечёнки у нас полно, ему нужен М-72 (который был скопирован с BMW R-71 1930-х годов у немцев), не важно, что 20 лет прошло. Грязомес, который по полю проедет, погрузить на него можно больше чем он сам весит, в случае военных действий будь добр предоставь его для нужд армии и государства, и собственно штампуй сколько хочешь производство ведь налажено. Сколько плюсов. М-52 - куда, зачем - не надо!  Тут придётся производство обновлять. И многое тогда было так.
Вот и ездили наши люди на Уралах 30-х годов, на дефорсированных  в сравнении с оригиналами Волгах и Жигулях мало того что скопированных с BMW, FIAT и FORD так ещё и за 45 лет не претерпевшие не каких значительных изменений. Менялись в основном только не большие детали, фары, бампера, ручки на дверях и т.д. В конце концов в 1990-е весь авто пром и умер.
And all that stuff is from:
There are many reasons. First, years of state policy of the USSR did the trick. The same IMZ (Irbit motorcycle factory) has continuously upgraded its machines, since the country returned to life after wartime and the question of survival is no longer standing. Wanted for people to do something better, easier, more modern. But statesmen are all nipped in the Bud – "Not necessary to the Soviet person, the Komsomolets, farmer – quick, agile, comfortable and lightweight M – 52 where it will it go? Paved roads in the country are not many, and the Soviet man - a hard worker he always carries with him hay, potatoes, pigs, forks, shovels that can be submerged in the stroller, etc. But offroad we have plenty, he needs M-72 (which was copied from the BMW R-71 the 1930-ies of the Germans), it does not matter that 20 years have passed. Grates, that across the field pass, to immerse him more than he weighs, in the event of hostilities, kindly leave it for the army and the state, and the actual stamp production as much as you want because established. How many advantages. M-52 - where, why - don't! There will be a production update. And much as it was then.
That drove our people on motorcycles Ural production of the 1930s. On derated compared to the original Volga and Zhiguli not only that copied from BMW, FIAT and FORD so also in 45 years not undergone any significant changes. Changed basically just not big parts, lights, bumpers, door handle, etc. In the end, in the 1990s, the entire auto industry died.


ГАЗ-2401(1967 год)
ГАЗ-3102 (1981 год)
ГАЗ-31029 (1992 год)
ГАЗ-3110 (1997 год)
ГАЗ-31105 (2003 год)
1967 - 2003 "прогресс" на лицо!!!
1967 - 2003 "progress" in the face!!!

Потом развал, хлынул большой поток японской техники. Люди узнали что такое - электро стекло подъёмники, инжектор, ГУР, подогрев стёкол, кондиционер и многое другое. Что там говорить в - 30 машина заводится и «кривым крутить не надо», про паяльную лампу можно забыть! И всё это техника 60,70,80 годов, которая у нас воспринималась как нечто невообразимое.
Во вторых (перейдём уже ближе к теме) если взять наши мотоциклы Урал, всё- таки, ИЖ уже после войны массово появился, хотя качество тоже было относительное. Господа! Разработка 1930 годов, плюс  большинство мотоциклов делалось в период войны практически на коленке, тогда было не до скрупулёзной точности. Люди голодали, работали в холодных помещениях,  большое количество было среди них женщин ( я не имею ввиду,  их не компетентность  просто не были они механиками – конструкторами, это простые среднестатистические женщины из аграрной страны да ещё и в сибири) времени на качественное детальное производство не было. Станков и инструмента тоже. Стоял вопрос жизни и смерти каждого человека и гражданина и страны в целом.
Вот выдержка из статьи "Мотоциклы времен ВОВ. История военных лет."
Then the collapse, gushed a large flow of Japanese technology. People know what electro glass lifts, injector, power steering, heated Windows, air conditioning and much more. What can I say minus 30 degrees the car starts and "the crooked is not necessary to turn", about a blowtorch, you can forget! And all of this technique 60,70,80 years, which was seen as something unimaginable.
The second (move closer to the subject) if you take our motorcycle Ural, after all, IL after the war appeared ИЖ masse, although the quality was also relative. Lord! The development of 1930s plus the majority of the motorcycles was done during the war, practically on the knee, then it was not until the scrupulous precision. People starving, working in a cold space, a large number among them were women ( I do not mean that their competence is not just they were not engineers – designers, is a simple average woman from an agrarian country and even in Siberia) at the time of detailed high-quality production was not. Machines and tools also. It was a question of life and death of every man and of the citizen and the country as a whole.
Here is an excerpt from the article "Motorcycles of the WWII. History of the war years."


Мотопром с нуля/Motoprom from scratch


Стремительное наступление фашистов в июне–июле 41-го поставило крест на подготовке производства М-72 и заставило эвакуироваться на Восток. Там, на новых и совершенно неприспособленных площадях всё начинали «с нуля». Ленинградский мотоциклетный завод в июле переехал в Горький, на площади инструментального цеха завода «Красная Этна», туда же позже перевели Харьковский мотозавод. Таганрогский завод отправили в Тюмень, Серпуховский – в Ижевск, на площади мотоциклетного завода, который в свою очередь переключили на выпуск станковых пулемётов типа «Максим». Московский завод – головной по М-72, в ноябре 1941 г. эвакуировали в Ирбит, на площади бывшего пивоваренного завода. Всего же на ММЗ успели выпустить 2 412 мотоциклов М-72.
Ветераны вспоминают: эвакуацию проводили в спешке – за несколько суток, на морозе и при бомбёжках. В вагоны, и даже на открытые платформы грузили оборудование и уже изготовленные узлы (так называемую «незавершёнку»). Затем эти эшелоны месяц, а то и два добирались до пунктов назначения на Востоке страны. Туда же направили и специалистов, малую часть от требовавшихся – остальных призвали на фронт.
Производственная кооперация мотоцикла М-72, едва сложившаяся до войны, была нарушена. На новых местах фактически не было ничего: электроэнергии; литейных, кузнечных и инструментальных цехов, станочного оборудования. Да и работать было некому, не говоря уж о специалистах. Восполнять кадры приходилось за счёт женщин, взрослевших школьников и инвалидов войны, способных работать в условиях военного времени при 10–12 часовом рабочем дне.
The rapid advance of the Nazis in June–July 41 put an end to the production of M-72 and forced to evacuate to the East. There, on the new and completely unsuitable areas all started from scratch. Leningrad motor plant in July moved to Gorky in the square in the tool shop of the plant "Krasnaya Etna", there was later transferred the Kharkov plant. The Taganrog plant was sent to Tyumen, Serpukhovsko – in Izhevsk, on the square motorcycle factory, which in turn was utilized for the production of heavy machine guns such as "Maxim". Moscow plant – head on M-72, in November 1941, was evacuated to Irbit, on the area of the former brewery. All in all, the plant managed to produce 2 412 motorcycle M-72.
Veterans remember: the evacuation was carried out in a hurry for several days, in the cold and in the bombing. Wagons, and even on open platforms loaded equipment and already made units (the so-called "unfinished"). Then these trains a month or two has traveled to destinations in the East of the country. There sent and specialists, a small fraction of the required – the others were called to the front.

Production cooperation of the motorcycle M-72, barely existing before the war were violated.
In new places in fact, there was nothing: electricity; foundry, forging and tool shops, machine tools. Yes, and there was nobody to work, not to mention specialists. To fill the frames had at the expense of women, adolescents, school children and disabled veterans, able to work in the wartime conditions, with 10-12 hour work day.


 К производству мотоциклов привлекали парней и девчат, работали по 10-12 часов/The production of motorcycles was attracted to guys and girls, worked for 10-12 hours.

Ну а что было потом,  я писал выше.
Well, that was then, I wrote above.

Проверено на себе/Check for yourself


Личный пример лучше всего. Двигатель у меня К-750М. Масло бежит везде, и даже откуда бежать не может - но оно бежит ( у нас говорят что если масло из двигателя не бежит - значит его там нет). Между цилиндрами и блоком, между картером и поддоном, между крышкой ГРМ и опять - таки блоком ДВС. А двигатель без пробега 1985 года купленный в магазине. Что не так? Да возможно у меня руки не оттуда растут, но и у того кто сверлил отверстия в блоке под поддон они тоже не были идеальны.
A personal example is best. The engine I have the K-750M. The oil runs everywhere, and even where to run can't - but it runs ( we say that if the oil from the engine is not running - so it is not there). Between the cylinders and block, between the sump and sump, between the timing cover and again a block of engine. A motor without a run in 1985 bought in the store. What's wrong? Yes, maybe my hands do not grow out, but whoever drilled the holes in the block under the pallet they were not perfect.

Эти два отверстия для крепления поддона картера ДВС (обведены красным кругом на фото выше) просверлены так близко ко внутренней стенки блока ДВС, что не одна прокладка, не герметик не могли устранить течь масла через них. 
These two holes for mounting the oil pan of the internal combustion engine (marked by a red circle in the photo above) are drilled so close to the inner wall of the block of ice that not one gasket, not sealant couldn't fix the leak of oil through them.

В конце концов мне пришлось с помощью аргонной сварки наварить приливы на внутренней стенке ДВС, что бы появилась площадь прилегания такая же, как и у других  отверстий.  
In the end I had to use argon welding to weld the lugs on the inner wall of the internal combustion engine, that there would be area fit the same as other holes.

Довольный и счастливый я собрал ДВС, залил масло ничего не подтекает. Принялся устанавливать карбюраторы и проводку. Незаметно прошёл день. Периодически осматривая двигатель в поисках возможной течи масла я частичкой своего энтузиазма и  веры в справедливость надеялся что эту проблему я решил. Но, вдруг случайно вымазал руку в масле и увидел небольшую лужицу на столе. Шпилька крепления ДВС к раме, в месте где она выходит из блока была в масле.
Satisfied and happy I collected the engine, filled the oil nothing is leaking. Began to set the carbs and wiring. Imperceptibly the day passed. Periodically inspecting the engine looking for possible leak oil I a part of their enthusiasm and belief in justice hoping that this problem I decided. But a sudden accident threw a hand in the oil and saw a small puddle on the table. Hairpin of fastening of the engine to the frame where it exits the block was in the oil.


А из отверстия сочилось масло. Пере до мной возникла картина где я видел следы которые оставляет песок или земля в которой отливают алюминий, когда несколько раз снимал поддон картера. Но из за большого количества мест откуда сочилось масло я не мог определить что даже здесь меня ждёт неприятный сюрприз. Делать нечего в очередной раз я скинул всё лишнее и поехал к сварщику в надежде что это финал моей борьбы с "ТЕЧКОЙ". И это не превратится в ежемесячную часть менструального цикла организма женщин и самок некоторых плацентарных млекопитающих.
And from holes oozing oil. Re to me there was a picture where I saw the marks that leaves sand or earth in cast aluminium which, when repeatedly removed the oil pan. But because of the large number of locations where dripping oil, I could not determine that even here I was waited by an unpleasant surprise. Nothing to do once I got rid of all the excess and went to the welder in the hope that it's the finale of my struggle with "HEAT". And it does not become a part of the monthly menstrual cycle of women and females of some placental mammals.


Но на мои не удачные примеры найдутся гораздо больше тех которые покажут невероятную живучесть старых российских мотоциклов. Прочитайте эту статью...
But my not good examples, there are far more those that show the incredible vitality of old Russian motorcycles. Read this article...

Для тех кто не ищет лёгких путей/For those who are not looking for easy ways.

Не только у нас руки кривые!/Not only we have a hand curves!


Но сейчас уже не 1941 или 1944, война уже прошла. Условия другие, мирное время. Чья здесь вина?  Самого работника, который не компетентен или делает всё плохо сознательно, нет соответствующего контроля качества, либо всё это норма. Не знаю. Вы видели литьё  наших  советских ИМЗ и КМЗ.  Помню, кто то сказал – «Двух одинаковых рам мотоцикла Урал не существует» и это действительно так, знаю по собственному опыту.
But now it's not 1941 or 1944, the war has already passed. Of the other conditions, a time of peace. Whose fault here? The worker who is not competent or is making deliberately bad, there is no proper quality control, or all is the norm. I do not know. Have you seen casting our Soviet IMZ and KMZ. I remember someone said – "Two identical frames motorcycle Ural does not exist" and this is true, I know from my own experience.

Стапель для сварки рам мотоциклов Урал. Ирбитский мотоциклетный завод.
The stapel for welding the frames of motorcycles Ural. Irbitsky motorcycle factory.

Ну скажите, как можно изготовить раму на профессиональном заводском стапеле и её геометрия будет подобна извивающейся змее? (ещё немцы писали что рама на Днепре страшно кривая): 
Ричард (the Berlin workshop "Metric Customs") о раме Днепра: «Российская рама — это просто кошмар. Вся кривая».
Well, can you tell me how to make the frame for a professional factory stocks and the geometry will be like a serpentine snake? (even the Germans wrote that the frame on the Dnepr is terrible curve): 
Richard (the Berlin workshop "Metric Customs") on the frame of the Dnepr: "the Russian frame is just a nightmare. The entire curve".

Ironhead Dnepr "Elenifae" - «Metric Customs» Этот мотоцикл с рамой от "Днепра" а с ДВС от Харлея/
This bike frame from Dnipro and with the internal combustion engine from Harley.

Если очень захотеть то можно. Посмотрите и всё поймёте. Всё производилось с  вне гласным «ТОВАРИЩЬ! ДОРОБОТАЙ САМ, НАПИЛЬНИКОМ!!!» И что делать?- приходилось и приходится дорабатывать.  Вот и всё. Так же как сейчас наши бабушки с трудом осваивают весь этот высокотехнологичный девайс,  так же каждый кто собирается связаться с техникой которая старше своего обладателя (а Уралы и Днепры всё же из 1930 – х годов) должен понимать что тяжело им соперничать с молодыми совершенными японцами, надёжными и качественными немцами и расфуфыренными американцами. Хотя и они не совершенны!
If you really want something. View and understand everything. All is done with the unwritten "COMRADES! MODIFY  WITH A RASP !!! " What should I do?- and we have had to modify. That's all. Just as it is now our grandmothers with difficulty mastering all this high-tech device, as well everyone who is going to communicate with equipment which is older than its owner (a Ural and Dnepr all the same from 1930 – ies) must understand that it is difficult to compete with young advanced Japanese, reliable and high quality overdressed Germans and Americans. Although they are not perfect!


Они оказывается тоже не без греха. На примере истории австралийца дядьки Марка "Гуся" (Mark "Duck man" van der Kwaak) и его  Cadbike #33, the BMW Bobber.
They are also not without sin. For example, the history of the Australian uncle Mark "Duck man" van der Kwaak and his Cadbike #33, the BMW Bobber.














Mark "Duck man" van der Kwaak 




Это мотоцикл Марка BMW R90S до реконструкции/
Is the motorcycle Brand BMW R90S before reconstruction

После того как мотоцикл был разобран рама очищена и установлена на стапель:
- Когда Ронни закрепил раму что бы сварить новую рулевую колонку он заметил две вещи, труба рычагов крепления заднего амортизатора скрученная, а задняя часть рамы была изогнутой и кривой. Как ни странно я никогда не замечал этого при езде, но это должно быть исправлено.
Таким образом, я мог по крайней мере пока сделать бензобак и решить, следует ли выпрямлять заднюю часть рамы или просто отрезать и заменить её на хардтейл.
- As Ronnie jigged up the frame to weld on the new neck he noticed 2 things, the rear springer leg was going to hit the front down tubes and the rear of the frame was out of true, twisted, bent and crooked. Strangely enough I had never really noticed when riding it, but this will need to be fixed.
This way I could at least get the gastank finished and decide whether to straighten the rear frame or just cut it off and replace it with a hardtail.



-Теперь вам должно быть интересно, что случилось с изогнутой рамой которая была у меня; Хорошо, в то время как Aad и я работали над другими частями, наш друг Ронни Бройер разрезал старую раму и модифицирует ее согласно моим чертежам. Фактически единственными оставшимися частями являются овальные конические биты, которые я так люблю ...
- By now you must be wondering what happened to that bent up frame I had; well, while Aad and me were working on the other parts our friend Ronnie Breuer cut up the old frame and is modifying it according to my drawings. Actually the only parts remaining are the oval tapered bits that I love so much....

Кривую раму пришлось разрезать/The curve of the frame had to be cut

Вот вам и хвалёное немецкое качество!
Here you have the vaunted German quality!

А вот то что получилось-Cadbike #33, the BMW Bobber/
But what happened-Cadbike #33, the BMW Bobber

 О чём говорят "Звёзды"/About what speak "Stars"


Может поколение просто такое? Когда из за резкого дефицита и тотального отрицания всего не советского наши люди переели всего НАШЕНСКОГО, что до сих пор не могут забыть ту горечь во рту. Давайте посмотрим на американцев, как они упиваются своими HD? Или это наигранная показуха и на самом деле по душе им японцы.
Вот отрывок из интервью с Ralph Hubert "Sonny" Barger:
Can generation simply? When the abrupt deficit and total rejection not only of the Soviet Russian people are tired of all OUR that still can't forget the bitter taste in the mouth. Let's look at the Americans as they revel in their HD? Or is it a simulated window dressing and actually prefer them to the Japanese.
Here is an excerpt from an interview with Ralph Hubert "Sonny" Barger:
Bikerlife-BL
Sonny Barger-SB
В своей книге вы сказали, что готовы пересесть на Хонду 1100 или БМВ вместо Харлея.
In your book you said that they are ready to take a 1100 Honda or BMW instead of a Harley.
SB: Ну, если бы я не состоял в клубе.
       Well, if I was not in the club.
BL: Почему?
        Why?
SB: Эти байки, действительно, лучше, чем Харлей.
          These bikes are, indeed, better than a Harley.
BL: Вы и другие клубы, практически удержали Харлей Дэвидсон на плаву в тяжелые времена. Есть ли какая-то благодарность от компании?
    You and other clubs, almost keep Harley Davidson afloat in hard times. Is there any gratitude from the company?
                                                                                                                                                                                                               Ralph "Sonny" Barger

SB: Они не то, что спасибо не говорят, даже замечать нас не хотят. Их беспокоит, что мы ездим на мотоциклах для нас ездить на байках то же, что для них производить их. Не знаю, помогаем ли мы им в бизнесе или нет, но большинство RUB`s покупают у них байки потому, что хотят быть похожими на нас. Они не хотят нас замечать, но рады, что мы есть.
They are not what do not say thank you even to notice us don't want. They are concerned that we are riding motorcycles for us to ride bikes the same way they make them. I don't know if we have them in business or not, but most RUB's (Rich Urban Biker)  buy their bikes because they want to be like us. They don't want us to see, but glad we are.

Но и мы не лучше.
But we are not better.





 Парадоксы, парадоксы. Вспомнилась мне такая статья из журнала "ЯТЬ"(за июль 2001 года) под названием ПЕРВЫЙ В СТАЕ, о предводителе "Ночных волков" Александре "Хирурге" Залдостаанове, и о том как клуб решил создать вместе с ИМЗ мотоцикл для байкеров Урал Волк:
Среди нас есть талантливые инженеры, что называется, от Бога. Они реально способны двигать отечественное мотоциклостроение". "Вульфинженерингу" принадлежит идея новой модели отечественного мотоцикла, который выпускается Ирбитским мотозаводом на базе "Урала". Разумеется, он называется "Волком". "В какой-то момент, – рассказывает Хирург, – мы задумались: почему в России нет мотоцикла-легенды, такой же, как "Harley-Davidson"? Тем более что "Харлей" фактически перестал быть мотоциклом для байкеров, а стал игрушкой для богатеньких. Мы попытались сделать настоящую байкерскую машину, мощную и красивую, как хищный зверь, с узнаваемым дизайном. "Волк" кажется одухотворенным".
 Сам Хирург, несмотря на восхищение "Волком", чаще всего ездит на "Харлее" – конечно, модифицированном.
                                                                                                              
Александр "Хирург" Залдостаанов
Alexander "Surgeon" Zaldostanov

Paradoxes, paradoxes. I remembered this article from the magazine "ЯТЬ"(July 2001) called the FIRST IN the PACK, the leader of "Night wolves" Alexander "Surgeon" Zaldostanov, and how the club decided to create together with the ИМЗ motorcycle for bikers Ural Wolf:
Among us there are talented engineers, that is, from God. They are actually able to move the domestic motorcycling". "Wolf Engineering" the idea of a new model of domestic motorcycle, which is produced by Irbit motorcycle plant on the basis of "Ural". Of course, it's called "Wolf". "At some point – says the Surgeon, we thought: why in Russia there is no bike-the legend is the same as "Harley-Davidson"? Especially that "Harley" ceased to be a motorcycle for bikers, and became a plaything for the rich. We tried to make a real Moto machine, powerful and beautiful, like a wild animal, with a recognizable design. "The wolf" seems to be inspired".
The Surgeon, in spite of the admiration for "the Wolf", most often goes by "Harley" – of course, modified.

Так что далеко нам до Американского патриотизма в хорошем смысле слова (потому как "Здоровый" и "Больной" патриотизм вещи разные, а у нас  почему то либо его нет совсем либо если он есть то непременно крайний). И он похоже так и останется для нас феноменом.
So far we are up to American patriotism in the best sense of the word (because "Healthy" and "Sick" patriotism are two different things, and why we have either no, or if he is then surely extreme). And it seems will remain a us phenomenon.

Хирург&Волк/The Surgeon&The Wolf

















Стенд в МОТО музее г.ИРБИТ/Stand at the MOTORCYCLE Museum in IRBIT.

И на конец в третьих «Нет пророка в своем отечестве » (пример не очень удачный, но отражает действительность).
Выливается это из двух вышеизложенных факторов, и от странного, человеческого, предубеждения что « А вот у них-то там, всё намного лучше». Не могу не привести пример, который мне кажется, наиболее ярко отражает это.
And at the end of the third "No man is a prophet in his own country" (not a very good example, but it reflects the reality).
This results from two factors described above, and strange, human, prejudice, " But there's all that much better." I can quote an example that I think most clearly reflects this.

Передача телеканала Моя планета  «Цена мечты» - фильм первый.
Смотровая - как говорят в крупных городах место, где собираются «сливки» различного рода, мажоры, быдланы, левые и другие. В общем, смотрите сами.
The transmission channel Moya Planeta "Price of dreams" - the first movie.
Observation - as they say in the big cities, the place where the "cream" of various kinds, majors, bydlany, leftists and others. In General, look for yourself.


Продублирую в письменном виде то что сказали эти две обезьяны:
Обезьяна мужского пола (в оранжево-чёрной куртке):
-Чоппер, кастом, как сказать. Отношение какое, ну, в общем, могу сказать это не для меня. Вот так скажу - это конкретно не для меня. Ну, просто не для меня. Мне это просто не устраивает. Ну просто всем, опять же говорю, ну не нравится просто. Это чисто моё мнение, меня не устраивает это. Просто всё. Я езжу на мотоцикле Ducati - ИТАЛИЯ!!!
Duplicate in writing what he said to these two monkeys:
Monkey male (orange and black jacket):
Chopper, custom, how to say it. Attitude for, well, I can say it's not for me. Here say is not specifically for me. Well, it's just not for me. I'm just not satisfied. Well, just everything, again I say, I do not like just. This is purely my opinion, I do not like it. Just everything. I drive a motorcycle Ducati - ITALY!!!
  
Картавая обезьяна женского пола (в коричневой куртке и красной кофте):
На мотоцикл Днепиьрь, Днепр я бы не когда не села, какой бы красивый он не был. Как бы его хорошо не обустроили я бы не села. Мне больше нравятся спортивные мотоциклы они МОЩЩНЕЕ, НА НИХ ПАРНИ – ГОРОЗДО КРУЧЕ!!!!!!!
Guttural monkey female (in the brown jacket and red sweater):
On the bike Dnepr  I would not when not the village, no matter how beautiful it was. How would it not do well I would have him, not the village. I like sport bikes they are more POWERFUL, THEY GUYS GOROZDO COOLER!!!!!!!

И не секрет что везде есть такие "думающие люди", в купе с тем что сказано выше. Вот и отношение.
And it is no secret that everywhere there are "thinking people", coupled with what is said above. That's the attitude.

Судьба многих отечественных самодельных мотоциклов как правило печальна. Их либо пытаются переделывать на новый лад, продают по запчастям. Многие из них очень долго пылятся где нибудь в гараже, подвале, иногда становятся "вешалками" или манекенами в витринах. Часто их можно увидеть при входе в магазин в качестве привлечения внимания, в байкерских и не только барах как украшение. Бывает что через много лет они случайно всплывают на сайтах по продаже авто-мото техники. Бывает что их создатели меняют образ жизни где отныне нет места двум колёсам, умирают, пересаживаются на "Японца", "HD"или автомобиль. Стареют они как люди когда то управлявшие ими. Перестают ездить, ощущать на себе прикосновение асфальта, свистящего ветра. Замирают без движения, и наверно вспоминают о былых путешествиях и о том как быть - свободным!
The fate of many Russian homemade motorcycles usually sad. They are either trying to remake in a new way, sell for parts. Many of them a very long time gathering dust somewhere in the garage, the basement, sometimes become "hangers" or mannequins in shop Windows. Often they can be seen at the entrance to the store as attract attention, in biker bars and not only as a decoration. It happens that many years later, they randomly pop up on sites for sale auto-Moto technique. Is that their creators are changing the way of life where there is no room for two wheels, die, switching to "Japanese", "HD"or car. Age they are like people when it ruled them. No longer ride, to feel the touch of asphalt, the whistling of the wind. Freeze without movement, and probably reminisce about past trips and how to be - free!

Проект - Резьба по «Уралу» в витрине какого то магазина в Нижнем Новгороде.
The project - Carving by "Ural" in the window of the shop in Nizhny Novgorod.

Мотоцикл Жени "Nomad'а" из Night Wolves.
Motorcycle Eugene "Nomad "  Night Wolves.

Всё течёт всё меняется. Давайте вспомним "вчерашний" Китай. Надпись Made in China ещё каких то 17 лет назад говорила только об одном - этот товар одноразовый! А что сейчас? Везде сплошной Китай. Китай Мировая фабрика. Да и по отзывам многих "сегодняшний" Китай на уровне европейского качества, а иногда и превосходит его.
Просто человеческие предрассудки так глубоко и крепко сидят в головах что избавится от них не просто, в особенности когда это внедряется политиками и СМИ.
Простой пример. Американский кинематограф, везде и всюду если речь идёт о России гнёт линию что это обязательно Коммунисты, Сталиин, Ленин и пионеры. В то время как Российская Федерация уже  27 лет если считать  распад СССР в 1991 году как не коммунистическая страна. А просто до мозга костей коммунистический красный Китай, который уже давно переплюнул СССР как великий продолжатель дела Ленина почему то ни где таковым не фигурирует.
А наши российские предрассудки. Мы абсолютно уверены, что американцы – толстые, вечно улыбающиеся счастливчики с непонятным чувством юмора и поедающие тонны картофеля фри и гамбургеров. Их студенты ничем, кроме вечеринок и пьянок, не занимаются и поэтому-то они там все тупые, как валенки.
И поймите меня правильно что я не говорю не о какой политике, не в коем случае.
Everything flows, everything changes. Let us remember "yesterday's" China. The inscription Made in China is still some 17 years ago said only one - this product is disposable! What now? All solid China. China is the World factory. Yes, and in the opinion of many "today's" China at the level of European quality, and sometimes surpasses it.
Just human prejudices so deeply and firmly seated in the minds of that will get rid of them is not easy, especially when it is being introduced by politicians and the media.
A simple example. American cinema, anywhere and everywhere if we are talking about the Russian oppression of the line that this is necessarily the Communists, Stalin, Lenin and the pioneers. While the Russian Federation for 27 years if you count the collapse of the Soviet Union in 1991 is not a Communist country. And just to the bone Communist red China, which has long surpassed the Soviet Union as the great continuer of Lenin's why any where so does not appear.
And our Russian prejudices. We are absolutely sure that the Americans are thick, ever-smiling lucky with a strange sense of humor and eating tons of French fries and hamburgers. Their students nothing but partying and getting drunk, not engaged, and that's why they're all dumb as boots.
And don't get me wrong I'm not about politics in any way.

Статья получилась достаточно обширной где по мимо мотоцикла Урал я затронул нечто большее. Это моя попытка дать ответ прежде всего самому себе. Ну а время покажет что будет дальше...
The article was quite extensive where past of the Ural motorcycle I touched on something more. This is my attempt to answer to yourself first and foremost. Well, time will tell what will happen next...

Добавить мне не чего.
В заключение хочется сказать: Элиас (он же PCDeath) oppozit.ru
Урал - это такая же идеология, как и мотоцикл. Мир вокруг крутит пальцем у виска, узнав, что ты выбрал мотоцикл. Мотоциклисты вокруг крутят пальцем у виска, узнав, что ты выбрал "Урал". Уралисты вокруг крутят пальцем у виска, узнав, что ты выбрал новый. 
Add me, not what.

In conclusion I want to say: Элиас (он же PCDeath) oppozit.ru
Ural is the same ideology as the motorcycle. The world around spins a finger at his temple, knowing that you chose the motorcycle. Motorcyclists around the twist a finger to his temple, knowing that you chose the "Ural". Fans of the Ural twist a finger to his temple, knowing that you chose a new one.


Author: Kurgan

No comments:

Post a Comment